Śpiewa na polskich scenach operowych i estradach koncertowych. Z olbrzymim powodzeniem wciela się w bohaterki oper m.in. Mozarta, Pucciniego, Giordana i Verdiego, współpracowała z najwybitniejszymi artystami operowymi tej miary, co Placido Domingo, Małgorzata Walewska i Mariusz Kwiecień oraz całą plejadą najwybitniejszych mistrzów batuty. Teraz swoje bogate doświadczenia wykorzystuje w nauczaniu śpiewu solowego.
Zarezerwuj lekcję
Katarzyna Trylnik zdjęcie Katarzyna Trylnik logo

Bio

Należy do najbardziej cenionych polskich sopranistek. Studia na Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie: Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie w klasie śpiewu solowego ukończyła u prof. Haliny Słonickiej, otrzymując najwyższe odznaczenie uczelni Medal „Magna cum Laude”. Brała też udział w licznych międzynarodowych konkursach wokalnych, gdzie zdobywała nagrody: Nagroda Specjalna na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, II Nagroda na XXXII Międzynarodowym Konkursie im. Antonina Dvořáka w Karlovych Varach, III Nagroda na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Artystka była także finalistką XLII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie i VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao.

Zadebiutowała w 2002 roku na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie jako Zerlina w Don Giovannim Mozarta, co zaowocowało stałą współpracą z najważniejszą polską sceną operową. Występowała m.in. w spektaklach Czarodziejskiego fletu i Wesela Figara Mozarta, Elektry Straussa, w Damie pikowej Czajkowskiego, Trojanach Berlioza, Carmen Bizeta, Jaskółce, Cyganerii i Turandot, które wykonywała także na innych polskich scenach i gościnnie na scenach zagranicznych. Na warszawskiej scenie śpiewała także w ostatnich latach postać tytułową w operze Qudsja Zaher Pawła Szymańskiego, Jemmy’ego w Wilhelmie Tellu Rossiniego, partię Aliny w Goplanie Żeleńskiego i Micaelę w nowej inscenizacji Carmen w reżyserii Andrzeja Chyry.

Stale współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku, gdzie śpiewa m.in. w Upiorze z opery, Zemście Nietoperza, Turandot i Carmen.

Artystka miała okazję śpiewać też poza granicami kraju: w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy (Teatr Bolszoj), Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii. W Polsce prowadzi też ożywioną działalność koncertową, występując na większości estrad filharmonicznych i koncertowych. Brała udział w wykonaniach koncertowych i rejestracjach oper z udziałem Polskiej Orkiestry Radiowej (Nannetta w Falstaffie Verdiego i Zosia we Flisie Moniuszki), wykonuje również z powodzeniem repertuar oratoryjny, jak: IX Symfonia Beethovena, Stworzenie świata Haydna, Te Deum Brucknera, Stabat Mater Dvořáka, symfonie Mahlera, msze i Requiem Mozarta, Stabat Mater Rossiniego i Szymanowskiego. Na polskich i zagranicznych scenach i estradach współpracowała z tak wybitnymi dyrygentami, jak: Łukasz Borowicz, Roland Böer, Valery Gergiev, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Tadeusz Kozłowski, Carlo Montanaro, Michał Nesterowicz, Marek Pijarowski, Modestas Pitrenas, Jerzy Salwarowski, Wojciech Michniewski, Ruben Silva, Antoni Wicherek, Antoni Wit, Patrick Fournillier, Tadeusz Wojciechowski oraz z reżyserami: Martą Domingo, Achimem Freyerem, Laco Adamikiem, Mariuszem Trelińskim i Keithem Warnerem.

W 2016 roku uzyskała stopień doktora na macierzystym Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina, obecnie jest asystentem na Wydziale Wokalnym UMFC oraz uczy śpiewu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina na ul. Bednarskiej w Warszawie. Zajmuje się pedagogiką wokalną, którą z powodzeniem uprawiała także podczas szczególnie trudnego dla kultury i edukacji muzycznej czasu pandemii i lockdownu. Jest zapraszana do prowadzenia masterclass w ośrodkach muzycznych w całej Polsce (np. Antonina Campi Opera Masterclass) oraz w szkołach muzycznych. Na Uniwersytecie Warszawskim ukończyła Podyplomowe Studia Menadżerskie dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury.

Czytaj dalej
Galeria obraz 1
Galeria obraz 2
Galeria obraz 3
Galeria obraz 4
Galeria obraz 5
Galeria obraz 6

Oferta

Indywidualne lekcje śpiewu

Nauka śpiewu dla amatorów i profesjonalistów. Indywidualne lekcje śpiewu mają na celu rozwinięcie umiejętności wokalnych, w tym emisji głosu i dykcji, przygotowanie do konkursów, przesłuchań i egzaminów na wydziały aktorskie i inne.

Wybierz arrow

Cena:

200 zł / 60 min.

z pianistą

300 zł / 60 min.

Emisja głosu

Dla amatorów i profesjonalistów. Nauka prawidłowego wykorzystania oddechu, ćwiczenia przepony, higiena głosu w nauce śpiewu. Lekcje śpiewu dla wokalistów.

Wybierz arrow

Cena:

200 zł / 60 min.

z pianistą

300 zł / 60 min.

Konsultacje wokalne, repertuar

Dla profesjonalistów – nauka i przygotowanie wybranych partii operowych i innych utworów wokalnych, konsultacje już przygotowanych partii i utworów wokalnych.

Wybierz arrow

Cena:

200 zł / 60 min.

z pianistą

300 zł / 60 min.

Przygotowanie do egzaminów wstępnych do szkół średnich muzycznych / na studia wokalne

Nauka śpiewu, konsultacje wokalne i nauka repertuaru dla starszych dzieci i młodzieży.

Wybierz arrow

Cena:

200 zł / 60 min.

z pianistą

300 zł / 60 min.

Lekcje śpiewu dla młodzieży

Dla amatorów – godzinne lub 45-minutowe lekcje śpiewu i warsztaty wokalne dla uczniów indywidualnych oraz grup szkolnych – z dojazdem (Warszawa).

Wybierz arrow

Cena:

200 zł / 60 min.

z pianistą

300 zł / 60 min.

Lekcje on-line

Wokalistyka on-line dla amatorów i profesjonalistów. Nauka śpiewu przez Internet poprzez połączenie przez wybraną platformę do spotkań on-line. Śpiew do kamery, konsultacje wokalne.

Wybierz arrow

Cena:

od 150 zł / 60 min.

Nauka śpiewu na prezent

Voucher na lekcję lub cykl lekcji śpiewu albo naukę emisji głosu i dykcji jako wyjątkowy prezent dla bliskiej osoby. Nie każdy musi być wokalistą, aby docenić wyjątkowe doświadczenie nauki śpiewu z wybitną śpiewaczką.

Wybierz arrow

Cena:

200 zł / 60 min.

z pianistą

300 zł / 60 min.

Katarzyna Trylnik kontakt